Nerajohn - osobní stránky

Revolution Renaissance - New Era

Přiznávám, že jednou z mých srdečních kapel jsou Stratovarius. O to víc se mi znelíbila informace, že se letos zjara rozpadli. Informace o důvodech se různily, skutečnost se ale nakonec asi nejvíce blíží tomu, že s mozkem skupiny, kytaristou Timou Tolkkim, není zrovna lehounké soužití. Právě Stratovarius měli na jaře vydat album Revolution Renaissance. Po jejich konci sehnal Tolkki pár nových muzikantů, tři špičkové zpěváky a založil novou skupinu, která tedy v červnu vypustila album New Era. Co říci ? Duch Stratovarius zůstal zachován, asi nejvíce se blíží špičkovému albu Visions (1997) nebo tvorbě z počátku tisíciletí. Zpěváci si rozdělili jednotlivé skladby, asi největším překvapením je účast Mike Kiskeho (ex Helloween), který zrovna metalovou hudbu už nevyhledává. To Tobias Sammet (Edguy, Avantasia) je současnou metalovou hvězdou různých uskupení. Nejlepší výkony ale předvádí Pasi Rantanen z další mé oblíbené skupiny, Thuderstone, odkud také letos odešel. Co říci o skladbách. Jsou nevyrovnané. Dvě balady (Angel a Keep The Flame Alive) si vzal na starost Kiske, druhá je lepší, ale o extratřídu se nejedná. Ani Sammetovy skladby (Heroes, Glorious and divine) nejsou to nejlepší z metalu a tak špičku tvoří asi Rantanenem zazpívaná hitová We Are Magic, která připomíná dřívější Paradise anebo atmosférická Burn Upon The Cross. Velmi povedená je i dvojka I Dit It My Way (Kiske), která připomíná Pet Shop Boys (It´s a sin) a poslední dva songy včetně titulní kvalitní písně. Na netu je i verze (demo) zahraná prostřednictvím Stratovarius a zazpívaná Timo Kotipeltem a tak lze srovnávat. Myslím, že ani kdyby to hráli Stratovarius, nedal bych 10/10, díky kvalitní produkci a přece jenom profesionálním výkonům zůstávám na 8/10.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode