Nerajohn - osobní stránky

Ayreon 01011001

Ayreon - 01011001 - 10/10

ObrazekTo jsem si takhle jednou letos koupil počátkem měsíce tradičně Spark a v kategorií recenzí zjistil, že všichni celkem pochvalně bohují jakési nuly a jedničky s divným názvem Ayreon. Netrvalo dlouho a placička se tak otáčela v mén přehrávači. Někdy risk nevyjde, někdy ano. Navíc pod kategorií space metal jsem si představoval různé věci. Nebudu zde popisovat obsah alba, výčet účinkujích, jen řeknu jedno. Arjen Lucassen je, nebojme si to přiznat génius. 15 skladeb s vesmírnou tématikou, výbornou hudbou a naprosto geniálními vokálními party nechají chladného asi jen někoho. Ale po pořádku. První tři skladby jsou velmi ponuré, ocení je znalec angličtiny anebo ten, který se prokouše skvělými texty. Hned úvodní Age Of Shadows navíc obsahuje vloženou We Are Forever, kde nejprve nasadí pěveckou laťku J. Renske z Katatanie, aby všechno defitivně rozťala Anekke van Gierbergen G. nejlepším pěveckým partem, který jsem kdy slyšel. Můj názor. Tady nemohu jinak. Druhá Comatose umožňuje poprvé slyšet J. Lande. Následuje Liquid Eternity s vynikající instrumentální mezihrou. Řada recenzí vytýká albu slabší hudební stránku, ale kdyby měly jiná alba jiných skupin tolik různých skvělých nápadů, měli by metaloví fanoušci žně. Ke skladbě Beneath The Waves vzniklo pěkné video. Na prvním cd mě zaujala i píseň Newborn Race, kde opět řádí Lande. Zakončuje ho jakoby speedová Ride The Comet a Web Of Lies, která zpěv postrádá. Druhé cd načíná The Fifth Extincton, jedna z nejtvrdších písní alba, kterou střídá jemná Waking Dreams s opět výbornou Anekke. The Truth Is Here a River Of Time obsahují prvky folku, u skladby e=mc2 Lucassen dokazuje, že umí zhudebnit i rovnici. Vše zakončuje dlouhá The Sixth Extincton, která je důstojným zakončením alba, a navíc se tu myslím vystřídají všichni zpěváci. Nejlepší momenty: Jednoznačně úvodní a poslední skladby, pěvecké party Anekke, L. Hegt v Truth Is Here. Jenom škoda, že více prostoru nedostal T. Englund. Já ho nejvíce slyším v první písni druhého alba, kdy se pěvecky hádá v duetu s J. Landem. Brzy jsem si musel sehnat i Human Equation, The Electric Castle a mám už i Final Experiment, předchozí díla Ayreonu. Napovím, že HE a EC se mi líbí víc, ale kvalita binárního kódu je taková, že nedat 10 prostě nejde.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode